Skab engagerende indhold med
Facebook Live
Enhver marketingmedarbejders drøm er, at skabe indhold der:
- Engagerer og skaber interaktion
- Er værdifuldt over for målgruppen
- Når ud til så mange som muligt
Du ved det: Jo mere interaktion et opslag får, jo flere mennesker når det ud til.
Der er ingen anden opslagstype på Facebook der skaber mere interaktion end livevideo.
Eksempel: Live talkshow med Maria Black og Fairtrade Danmark (spol frem til 4:00)
Men hvad skal vi sende live?
Det er et spørgsmål vi får rigtig tit. Det bedste svar er at du skal tænke Content Marketing ind i dit liveformat:
Arbejder du med marketing i Tivoli, så send live fra backstage eller til lydprøven inden Fredagsrock.
Sidder du i MaxiZoo's marketingafdeling, så send live hvalpetræning eller "Spørg hundetræneren Mette om alt".
Du skal altså tænke ud af boksen for at skabe det unikke indhold din målgruppe vil elske - og det vil vi gerne hjælpe dig med.
For ud over at stå for det tekniske, samarbejder vi også med vores kunder om at udvikle live-formater der passer til deres brand og målgruppe.
Mobiltelefon vs. professionel produktion
Èn ting er indhold. Noget helt andet er teknik.
Det er muligt at gå live på Facebook via sin telefon, men seeroplevelsen bliver også derefter.
Hvad sker der hvis telefonen ringer, løber tør for strøm eller dækningen pludselig forsvinder? Så stopper din livevideo og det eneste seerne bliver er skuffede og irriterede.
Når vi sender live på vegne af organisationer og brands på Facebook, kan vi klippe imellem flere kameraer. Det er som en slags mini-TV-produktion hvor en producer sidder og styrer knapperne.
Vi kan eksempelvis indsætte grafik såsom navneskilte og logo samt klippe til en video der er produceret på forhånd.
I langt de fleste tilfælde optager vi også hele udsendelsen i høj kvalitet. På den måde kan du bruge videomaterialet til andre PR- og marketingaktiviteter efterfølgende.